728x90 AdSpace

• NU RATA

31 mar. 2019

Eu vara nu dorm, dau la somn!

Era un august toropitor in 2013, intr-o joi chiar pe vremea cand hitul lui Connect-R era in voga! Se facea ca deobicei ca eu eram un mare pescar admirator de natura, ca de cate ori ma duceam la Dunare nu prindeam decat experienta si apusul de soare.
    Fiind in sinea mea un mare admirator de natura nici nu ma interesa daca prindeam sau nu peste si cum stateam eu asa cu gandurile mele iau o cazma si merg direct langa o baltoaca de pe malul Argesului, sa scot rame negre si lipitori de pamant, auzind de la un prieten ca “somnul sare pe mal” la 446. Ajung la baltoaca, acolo ma intalnesc cu o cunostinta, nea Mircea un om care a incaruntit pe malul Dunarii, care atunci cand se ducea la peste parca isi muta casa cu totul. Ei bine mosul scotea de zori rame, ca si mine auzind si el acelasi zvon. Ma bag cu el in seama si ii propun sa mergem impreuna la pescuit, el mergand in general singur de fel. Mosul (cu mare experienta pe Dunare) si foarte hitru:
    Pai vrei sa te intorci acasa bolnav? Glume din astea de balta...eu ii zic ca merg pentru 1-2 pesti doar sa le arat cum e cu cazarea la cuptor, el ca umple sacii. Ne-am hotarat sa mergem la 446 stiind aceasta zona si ca punct de ancorare al vapoarelor. Plecam acompaniati de toti cainii de pe strada, la sunetul Daciei mele care nu mai avea toba. Pe drum, mosul isi face tigari din tutun si ziar, continuand sa ma lumineze cu lauda lui ca la el o sa se adune toti somnii din Dunare iar eu o sa somez. Ce-i drept el cunostea foarte bine zona, iar eu nu. Ajungem... zona cu deshchidere mare, curgea apa la vale ca la viiturile de la televizor. In dreapta, mal de pamant cu huma, gropan. In stanga o zona cu nisip dar tot cu apa adanca. La locul din dreapta in mal, o groapa mare de bursuc ( da, bursuc din ala care se da la porumb mai ceva decat crapul la mamaliga) care m a facut sa exclam: Eu aici nu dau, mai bine plec acasa. Atat a trebuit sa auda mosul : Lasa ca dau eu zice.  Ti-am zis de acasa ca te voi imbolnavi. Imbolnaveste ma bre dar barem stau linistit, nu ma lupt cu bursuci :)) Ne asezam pe pozitii, aruncam cate cinci lansete pe rame negre, lipitori, coropijnite. Batranul scoate galeata cu tutun, mai face cateva mahoarce, bea si o tuica, se face seara nicio miscare. Mosul era "lemne" si adoarme cu o ultima fraza: Unde or fi ma somnii aia?
    Era asa spre amurgit, aud un vapor urcand greu, se apropie la vreo o suta de metri reducand motoarele si mi-am zis in sinea mea: Gata, aici se opreste. Stiind ca voi avea zgomot de la generatoare toata noaptea, lumina de la focurile de veghe plus zgomotul ancorelor, imi iau adio de la pescuit pentru partida aceea si pun masa. Exact in momentul in care deschideam o conserva de ton sa mananc (mosul avea sa rada de mine dimineata ca vin la pescuit cu peste de acasa, era inca vremea cand nu faceam ceaunurile pe malurile Dunarii), capitanul da drumul primei ancore si aproape ca se cutremura nisipul sub picioare.
    Mosul nimic, sforaia la cotoarele lansetelor, tuica si caldura il doborase! Urmeaza cateva secunde de liniste apoi a doua ancora si odata cu ea si un proiector direct pe malul nostru. Fix atunci la prima lanseta din stanga se lasa pe ea. Intep, ajutat fiind si de lumina de la proiector (mare noroc, pentru ca nu aveam nici clopotel pe ea si nici bambina fosforescenta) imi zic in gand, sa vezi somn! Vine greu, o ia la vale, iar vine iar se duce pe curent, intr un final vine la mal iar spre surprinderea mea in loc sa vad o burta alba, vad o coada maricica rosie: Crap la buchet de rame negre si ac de somn! Momentul ala cand Dunarea este dea dreptul fermecatoare. Pana dimineata mai iau si un somn la vreo 3 kg si vreo 2 platici mari sarite de 2 kg (totul la buchet de rame negre). Se trezeste si batranul morocanos, ii povestesc intamplarea cu vaporul, si ii spun: Bre ai avut dreptate, ma intorc acasa bolnav! Si in ziua de astazi, mosul mai pescuieste pe Dunare, dar de atunci nu m-a mai sunat niciodata sa mergem impreuna!

de Ionut Spiridon

• Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Eu vara nu dorm, dau la somn! Rating: 5 Reviewed By: Pescuit la Dunare