20 sept. 2015

Delta 12-19 septembrie 2015

Posted by Adrian Iordache On 17:41
Am continuat traditia si in acest an, si iata-ne din nou ajunsi pe Sfantu', pe una dintre buclele lui magice (care au fost odata). Initial trebuia sa plecam sambata noapte ca sa fim duminica la prima ora in port la Murighiol, din cauza ca eu aveam o nunta de onorat cu o noapte inainte. Insa totul a fost dat peste cap, vineri cu doua ore inainte sa plec la nunta, ma suna Mircea (cel cu care am avut primaveri memorabile in Delta Dunarii) si imi zice: Ce sa plecam sambata seara...hai sa plecam cum scapi de la petrecere. Nu a trebuit sa imi zica de 2 ori, ca eu eram infierbantat ca plec sambata la prima ora. Ajungem la Murighiol in port,de unde initial trebuia sa plecam cu "kolibri-ul" si "musamaua de bagaje" cum o numim noi pe barcuta de tractare, pana la locul de pescuit insa de prea multa oboseala acumulata am hotarat sa luam un barcagiu care sa ne duca repede pe locul de pescuit, deoarece cu motorul meu ne cam apuca noaptea si nu avea rost.
Locul de campare ne astepta, un loc absolut nou, neumblat, virgin, cum vreti sa il numiti, deoarece toate locurile bune de pescuit de la Dunavat si pana la Ivancea erau ocupate, lume multa..peste putin vorba aceea! Dar nu numai acelea, ci peste tot unde vedeai cu ochii era plin de pescari, poate ca niciodata in Delta! A trebuit sa ne facem loc printre salciile aplecate spre malul apei, dar nu ne plangem, doar asta este farmecul la Dunare, prefer asa decat sa am vecini ca pe "Mariuta 3"! Seara se apropia cu pasi repezi iar noi trebuia sa aranjam tabara si sa nadim in seara respectiva, asta era obiectivul nostru, apoi puteam sa dormim linistiti! Dar inainte sa nadim, trebuia sa aflam cu ce avem de-a face! Scot o lanseta, ma urc in barca si o apuc la drum. Prag de 6 metri la 25 de metri de mal, iar urmatorul prag de 15 metri se afla la 110 metri de mal. Clar, imi aleg primul prag. Defapt nu era clar deloc deoarece apa era intr-o continua scadere, pestele se retragea pe senal sau in cel mai bun caz statea pe zone care sunt nadite tot timpul, unde stie ca are de mancare. A mai contat si faptul ca trebuia sa le plantez tot timpul la 110 metri si nu imi prea venea a face lucrul acesta pe o apa curgatoare. Insa totul tine de loc evident! Am nadit putin in prima seara, vreo 20 de bulgari din cauza aceluiasi fapt: oboseala. Nu mai eram in stare sa facem mai mult de atat, aveam la activ 48 de ore nedormite! Am montat rodpodul, senzorii, 3 lansete si ne-am culcat! Cand era somnul cel mai adanc undeva pe la 2:30 noaptea, ma trezeste un senzor care nu se mai oprea din bip-uit iar firul care se auzea cum era luat de pe mulineta, imi confirma faptul ca montura si-a facut bine treaba! Primul crap in jur de 4 kg, luat la porumb ne dadea mari sperante pentru zilele care urmau. Urmatoarea zi a fost una de nadit, 40-45 de bulgari dimineata si la fel seara, in rest liniste si pace.
Cum Mircea era mereu plecat in timpul zilei cu barca sa adunde de un "bors de peste" de pe ici-colo, mi-am lasat lansetele de pe rodpod pe stanga si am mai bagat inca 3 pe dreapta (ce trebuia sa fie locul lui). A urmat apoi ziua care trebuia sa confirme prezenta crapilor pe patul de nada. Cu 5 prezentari in ziua respectiva, nu am resit sa scot decat 3, de 2.5, 3 si 4 kg. Unul care a intrat la porumb, am tinut tensionat si sa taiat firul in pragul plin de scoici iar celalalt la patratica sa dus in salcia din dreapta. Barca era plecata cu Mircea, deci era clar ce urma sa se intample. Cu toate ca i-am dat fir tot a rupt! In aceeasi zi hotarasc sa plantez o lanseta in urmatorul prag la 110 metri. Am pus 2 plumbi de 120 de grame plus momitor plin de mamaliga si dusa direct pe prag! A trecut o ora...doua..statea bine...apoi a inceput sa o ia usor la vale... o scot, matasea broastei incepuse sa isi faca aparitia in Delta...era marti si deja ma gandeam daca ma apuca duminica in Delta, cat ne propusesem initial sa stam. Matasea venea din ce in ce mai mult si o singura prezentare am avut in ziua urmatoare, un crap de aproximativ 4 kg...frate cu restu'. Joi dimineata era o ceata nebuna de nu vededeai unde incepea malul Dunarii! Mi-am zis ca am mai trait filmul asta si in anii trecuti, si mereu am avut trasaturi pe ceata! Nu departe mi-a fost gandul cand soseste prima trasatura la 7 a.m. fix la ultima lanseta de langa salcie. Din trasatura a plecat direct inspre ea. De data aceasta am avut barca langa mine. Nu stiu exact cat a avut crapul dar eu doar tineam de lanseta si el lua fir (sub salcie...am ramas mut). Am reusit sa ma urc in barca, am trecut inspre pe partea opusa si simteam cum incepea sa iasa din crengi! Un deja vu m-a urmarit in ziua aceea iar  forfachul sa taiat in crengi! La ora 9 am avut urmatoarea trasatura. Cu toate ca mulineta era slabita sa isi poata lua fir, a tras atat de puternic incat s-a proptit lanseta de piket si a rupt firul direct de pe tambur! Pur si simplu nu am avut reactie! Imediat dupa aceea a inceput un vant puternic care a tinut toata ziua. De atunci sa terminat totul pentru noi. A venit atat de multa iarba in ziua respectiva incat nu mai puteam scoate lansetele din apa. Nu mai puteam sa mulinam.
Urmatoatele zile am incercat sa schimbam o groaza de locuri, deoarece pe locul de campare si unde nadisem peste 50 kg de porumb nu se mai putea pescui, in 10 minute de la lansare erau deja incarcate firele. Am dat pe plaje, intinsuri, gropi, senale...ziua, noaptea..nimic. In ultima seara chiar gasisem o groape foarte adanca la mal pe un alt loc unde mi-am lasat lansetele legate toata noaptea...nimic. Sambata am hotarat sa ne intoarcem, oarecum putin nemultumiti de rezultate, insa cu o satisfactie enorma a unei alte iesiri in Delta Dunarii. Despre monturile care le-am folosit am sa le prezint in zilele urmatoare deoarece am promis demult ca fac lucrul acesta, insa pana acum am pescuit mai mult pe somn decat pe crap si nu aveam cele necesare la mine. Pana trece matasea, schimbam numele siteului in Pauza La Dunare :))! La cum arata situatia, mai devreme de sfarsitul lui octombrie nu cred ca o sa avem conditii bune de pescuit! Inca vine foarte multa iarba. Doar daca scade mult temperatura apei o mai distruge, altfel trebuie sa asteptam sa se depuna... Mai jos pozele din Delta:D

Si in incheiere, va arat cateva poze de pe un fost loc de pescuit care intra in categoria: "Uite ce se intampla cand spui cuiva de un loc de pescuit". Cand am trecut pe langa ei, ascultau manele, iar cand au plecat au lasat asta in urma lor:

Site search

Suntem si pe Facebook

Pentru cei ce doresc sa tinem legatura, sa dezbatem anumite subiecte, sau sa comentam postarile si articolele de pe site, am creat special pentru acest lucru grupul de facebook:

Abonati-va

Despre

Singurul site din Romania, dedicat exclusiv pescuitului la Dunare. Aici gasiti aventuri pe malul Dunarii,actualizari lunare, aproape orice legat de Dunare si Delta Dunarii. Scopul acestui site este pescuitul, satisfactia o ai din peisaj si activitatea in sine, nu din capturi sau cantitatea pestelui prins. Vreau in primul rand sa cred ca pentru dumneavostra conteaza informatiile transmise si nu neaparat data cand s-a pescuit. Fir Intins!